Obraz Saury tworzy portrety psychologiczne, które budzą niepokój. Wynika on nie tylko z niejasnych dla widza motywacji i zachowań bohaterów. Reżyser daje nam pewne wskazówki, z których możemy zbudować interpretację wydarzeń: wspominanie przeżyć z dzieciństwa w zamkniętym internacie (praktyki religijne na klęcznikach,...
więcejSaura powinien kręcić horrory. To pierwsza zdanie jakie wypowiedziałem po seansie. Pierwszym zaś stwierdzeniem, poprzedzającym to zdanie, było "niezła wy*ebka". I oczywiście jedno wiąże się z drugim. Ale wszystko po kolei.
"Mrożony peppermint" (swoją drogą nie brzmi to jak coś czego chciałbym próbować - "pasta do...
... a raczej czegoś innego – reżyserskiego opanowania. Ma się wrażenie,
że wszystko Saura ma pod swoją kontrolą. Nad wszystkim czuwa. Od
początku do końca wie, czego chce i po swojemu powoli posuwa się do
przodu – scena po scenie.
Owy spokój rodzi ciekawy nastrój wyciszenia sprzyjający penetrowaniu
psychiki...
* składak japoński i nawet sherlock nie pomoże;)
* osobliwy sztuczny naturalny zestaw rzęs & zjawiskowa geraldine (wolicie ane czy elenę?)
Spokojne, prowincjonalne miasteczko Cuenca. Mieszkający tutaj od zawsze Julián (José Luis López Vázquez) jest czterdziestopięcioletnim lekarzem, który pracuje w lokalnym szpitalu. W pracy pomaga mu młodziutka pielęgniarka, Ana (Geraldine Chaplin). Ładna i nieśmiała brunetka jest zakochana w doktorze, ale nie ma odwagi...
więcejDobry, typowo włoski stary film. Opowiada a jakże o miłości i kobietach :)
Film powinien mieć tytuł "Dlaczego mężczyźni wolą blondynki i idiotki".
Jak ja nie cierpię, gdy twórcy tzw. "kina artystycznego" stawiają sobie za punkt honoru, żeby ich bohaterowie zachowywali się w sposób jak najbardziej absurdalny.
Zagrane jest to nieźle, w sumie nie żałuję, że obejrzałem, ale fabuła jest totalnie idiotyczna.